Mi az, amit a banki ügyfelek fogyasztóvédelmi mozgalma tanulhat Seres Mária - "népszavazást kezdeményező magánszemély" példájából?
Seres Mária építészmérnök, aki népszavazást kezdeményezett. Aláírásgyűjtésbe kezdett azzal kapcsolatban, hogy az országgyűlési képviselők is csak bizonylattal alátámasztott, elszámolható kiadásokra kapjanak költségtérítést, mint ahogy bármely vállalkozásban is csak így megengedett. A népszavazás kiírásához szükséges 200.000 aláírás helyett 591.748 aláírást gyűjtött össze.
Mária ezt írja a honlapján: "Egyszerűen csak elegem lett abból, hogy várok. Cselekedni akartam. Tenni valamit azért, hogy egy igazságosabb országban élhessek. Egy olyan országban, ahol mindenkire egyformán vonatkoznak a törvények, és nem a kiváltságosok kezében futnak össze a szálak. Legyen végre rend az országban. Olyan rend, amire mindenki büszke lehet, és mindenki a képessége szerint vigyáz is rá. BIZALOM és ÖSSZEFOGÁS. Én ebben látom a túlélés és a felemelkedés esélyét. Bízzunk hát egymásban, és fogjunk össze!"
Seres Máriával készült telefon interjút (amely a műsorban még nem hangzott el), ezen a csatornán találjátok meg.
Ha alkalmam lesz - műsorban vagy videón - azt szeretném megkérdezni tőle, hogy mi a tanulság és hogyan tovább? Lesz-e fából vaskarika - pártfegyelemtől mentes "programpárt" - a civil mozgalomból és mint sikeres mozgalomszervező mit tamácsol az ingatlanalaposoknak, lát-e valamiféle együttműködési lehetőséget?
Te mit kérdeznél Seres Máriától?
CC: Ingatlanalapos blog.