"És az, ami az újságban megjelent, az helytálló" - kérdezi a telefonban egy ingatalanalap károsult, aki felhiv csupán azért, hogy ezt a kérdést feltegye.
Jó apropó ez a csütörtöki második óra témájához, amikor a vendégemmel arról beszélgetünk, hogy mennyiben változtatja meg az internet a média világát. Példaként a valódi interaktivitásra egy május végén sorra kerülő koncert szervezőit - és honlapjukat - idézem, akik rábizták az internetes közönségre, hogy kik azok az énekesek és zenekarok, akiket szivesen látnának a fesztiválon.
Az ingatlanalapok történetének egyik legfontosabb tanulsága, hogy a hagyományos média hű kiszolgáló csatlósa a bankoknak és a pénzügyi felügyeletnek, és sikerült 2,5 hónapig totálisan agyonhallgatni, hogy miképpen reagálnak maguk az érintettek a PSZÁF 2008 november 7-i döntésére. Szomoró, de a KÖSZ "fehér listáján" minödsze néhány olyan újságíró szerepel, aki a szakma szabályait betartva érdemben - és nem csupán felületesen - követi sorsát az interneten indult érdekvéldelmi kezdeményezésnek. Mindenesetre most újabb lehetőséget kap a sajtó, stopper indul, továbbra is gyűjtöm a tapasztalatokat.